Wednesday, March 3, 2010

pabila diri ini ditegur

aku x tau npe ngn diri aku yg cerdik+pintar nw
agak kegersangan rasenyer
punca sebenar masih x dpt dikenal pasti
setelah puas diselidik
akirnya aku tau punca sebenarnya
mungkin sebab aku kekurangan sesuatu
maksud aku disini bukan nak kata yg aku nw cacat mahupun kekurang wang saku
tetapi aku kekurangan gelaran
kalau selama ini orang asyik gelar aku budak pintar dan budak cerdik,
tp sekarang aku dh x nak lg mereka2 gelar aku dgn panggilan manja tu lagi,
aku fadeup!
terlalu ramai orng yg menyanjungi aku akibat drpd gelaran tersebut.
akibatnya juga aku menjadi seseorang yg bongkak+takbur
aku menjadi seorang yg bebas bersuara
tanpa aku sedari aku sudah melampaui kawasan tenggara
astagfirullahalazim..

petang itu ada orang tegur aku;

      'budak pintar+cerdik,bukankah suara itu aurat bg perempuan.?
       dlm hati aku terasa tergugat kerana takut dia yg akn menjadi bdk cerdik pula selepas aku
      'eh?baru tau kw?jawab aku dgn muka x bersalah
      'aku x cerdik+pintar mcm ko.sbb tu aku baru tau'
       dlm hati aku lagi berasa lega dgn statement yg diberi budak yg mengaku dirinya tidak cerdik
     'tapi kalau ko dh lme tau,kenapa ko still bersuara?tambah budak td
       aku terkesima...................

baiklah mulai hari nw aku nk berubah..

     suara itu aurat bagi perempuan jd aku memilih untuk menulis.alim bukan?

selepas nw anda2 semua boleh menggelar diri budak cerdik+pintar ini sebagai budak alim.sekian...

notaibujarikaki:aku lega dpt meluahkan perasaan aku kat sini.haha

                            BUDAK CERDIK+PINTAR????HIDAYAH

No comments:

Post a Comment

pelempang maut