Tuesday, February 23, 2010

S3raBut

 mne nak start nw?
 kat kiri dlu kw?
 atau lebih afdal tulis kt kanan?
 yeah,,aku semakin serabut

 hari nw aku menjadi pelajar yg plng fomous dgn gelaran 'babut'
babut?ap itu?babut disini mmbawa mksud seseorang yg serabut....dgn kepintaran yg dimiliki

terlalu byk cabaran mahupun dugaan yg aku hadapi hari nw.
terlalu byk
sgt byk
ya,TERTALU BANYAK!

aku terasa yg hari nw aku menjadi hamba Allah yg terpuji kerana sabar menghadapi ujianNYA,

langkah pertama ke kelas telah membawa aku ke alam 'dugaan'
walaubagaimanapun aku tetap menghapinya dgn tabah walaupun air mata telah beberapa kali hampir merembes keluar.
setelah 'ditenangkan' oleh mizah,'dipujuk' oleh Didi dan 'dinasihati' oleh Shidah,aku menjadi semakin 'tabah'

MATH:

         yeah,math aku suke subject tuh,
 sebelum cuti raya cina hari tu,cikgu aku dh bg homework
dgn perasaan penuh bangaa+riak aku menunjukkan hasil kerjaku kpd mmber2 ku
dgn harapan mereka akn memuji seterusnya memuja aku dan menjadikan aku sebagai edola mereka
tapi betapa hambar+pilu hati aku bila aku mendapat tahu yg kerja aku buat tu sebenarnya x betul!
OMG!OMG!OMG!remuk hatiku bagai remuknya kereta yg dilanggar oleh Didi.
argh!!!segala petanda mahupun alamat nw telah mengubah hidup aku pada hari ini.
kerja yg kubuat untuk sekian lama rupa-rupanya tidak diterima.
aku redha...jauh dalam sudut hati aku mencemuh orang yg terlibat dalam aktiviti 'ketawa beramai2 kpd hidayah'
ini dugaan aku yg pertama

CHEM:

              yea,chem...
   mizah kata mak aku ngn mak dia ada chemistry
 aku x caye.so aku tanye mak aku
'mak,mak ngn mak mizah ad chemistry kw?
'huh?mak mizah sape?mak x kenai eh.merapu hang nih!'
  dari situ aku tau yg mizah sebenarnya cuba memikat aku dgn menggunakan ayat tersebut.
motif sebenar dw ckp cm tu,aku pn x tau....LU PIKIR R SENDRI!

        sebenarnya segala cerita rekaan di atas adalah kesan sampingan akibat menerima begitu byk dugaan.
   habat kan dugaan yg aku terima untuk hari ini?hebat bukan?yea,sgt HEBAT

        segala latihan yg bersangkut paut dgn subject chem tidak aku lengkapkan
  otakku hampir2 tidak berfungsi apabila mendengar perkataan 'chemistry'
  terasa aku menerima satu beban yg amat berat kerana satu apa pun aku x buat.
     disini bukan aku nak yg aku bdk yg pemalas,
  tetapi oleh kerana aku seorang yg pintar,aku tangguhkan dulu
         'ala chemistry,kacang jerk!esok2 boleh wut'kata budak pintar kpd dirinya sendri
  tidak lama kemudian aku menerima kesan sampingan yg sangat hebat
    aku menjadi seorang yg babut dan tidak keruan kerana kelam kabut menagih simpati orng ramai untuk meminjamkan buku untuk ditiru atau lebih sopan lg untuk dijadikan panduan menulis.
ini dugaan kedua aku.

SIVIK:

            aku tau dibenak hati korang,korang akan ckp 'ler,sivik x yah blajar pn x pe,bknnye penting pn'
                  mcm mne aku tau??sbb aku pn begitu
           segala buku berkaitan sivik telah selamat aku tinggalkan dirumah
                   buku sivik aku terkubr di rumah

  tetapi mujur cikgu ku tidak menyedarinya...

                 sivik untk hari nw?agak menarik.
         kami diarah untuk mereka satu karangan pendek mengenai kejadian tragis
                       tidak lupa selitkan sifat EMPATI..
 oleh kerana aku menerima dugaan yg sangat hebat,sistem kepalaku yg digelar 'medulla obologata' tidak dpt berfungsi dgn begitu baik
    segala karangan yg direka menjadi bahan lawakan
  karanga ku bermula dgn ayat dibawah,

                  Pada ptng itu cuaca sgt pns.Dalam fikiranku 'knp ptng nw pns sgt?hatiku tidak enak.Ku lihat kipas di atas masih berfungsi.Tetapi kenapa masih pansa?Kemudian hati aku tergerak untk melihat ke luar rumah.OMG!OMG!OMG!rumah jiranku kebakaran.Aku bergegas ke luar rumahku dn melihat dari jauh rumah itu terbakar.Aku ingin menolong ttpi sudah ramai yg mmbantu jadi aku matikan saja niatku.Mujurlah ketika kebakaran keluarga mangsa tiada di rumah.Setelah selesai aku pergi berjumpa kelarga mangsa.Aku ksihan melihat mereka.Segala barang+harta mereka hangus terbakar hanya kipas yg dapat diselamatkan.Ini mengelakkan mereka drpd berasa pns nnti.Aku terharu dan kasihan+simpati.Ku dermakan sediki barangku kepadanya.Kemudian,mereka dihantar ke rumah kebajikan.Setelah selesai aku pulang ke rumah dan rumahku tidak lagi panas.Fuhhhh....leganya..........TAMMAT!.

         kelakarkah?jika kelakar sila ketawa beramai2..time kasih

   aku agak terkezut apabila cikgu memji karangan aku tuh,
jrng2 dw puji orng,
          aku suka,tetapi sebentar shj.
apabila terkenang bukuku dirumah aku tau yg aku harus menyalin semua karangan aku td
aku malas.tp terpaksa.kerja aku menjadi semakin byk,,,sgt banyak,,,,terlalu byk,,.yea SUNGGUH BANYAK!
agak2 nw ujian aku yg terakhir kw?agak-agak r

                terlalu byk ujian+dugaan yg terima hari nw shingga tidak snggup lg aku nk menceritakannya
              seterusnya aku serahkan kt korang untuk membaca segalanya yg tertulis disini..
                         SEKIAN.......................

notaibujarikaki:aku penat,terlalu penat,sgt penat....yea SUNGGUH PENAT!..

           REAL MADRID:VAN MISTEROY

                              

No comments:

Post a Comment

pelempang maut